nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Dpdv

Istorie intr-un butoi - adevaratul gust al bourbon-ului

Ce este bourbonul?

Este printre cele mai bine vindute bauturi in barurile din lume, cunoscatorii au identificat trabucele care merg cel mai bine cu el, poti sa-l bei cu cola sau doar cu gheata, dar care este istoria Bourbon-ului ?

Cine este?

Jim Beam, legendarul Bourbon whiskey originar din Kentucky este unul din liderii de bauturi spirtoase distilate pe piata Europeana. Gustul sau distinct si culoarea delicioasa ca de miere provin din invechirea in butoaie  de stejar arse. Dar aceasta este doar jumatate de poveste. Americanii au facut intotdeauna lucrurile in felul lor. Si in ceea ce priveste fabricarea whiskey-ului de calitate, nici aici nu fac exceptie. 

 

Jim Beam este obtinut din distilarea porumbului macerat,  fata de whiskey-ul scotian, care este fabricat din orz . Jim Beam-ul zilelor noastre are o istorie de peste 200 de ani – multumita unui anumit vizionar numit  Jacob Beam  care, de la obtinerea primului bourbon (in anul 1792) si-a “vazut” visul cu ochii prin mostenitorii sai in deceniul 60 al secolului XX:  In luna mai 1964 Bourbon-ul a fost declarat bautura spirtoasa originara din America, printr-o hotarare a Congresului american!

 

Povestea bourbonului Jim Beam incepe cu primii pionieri care s-au indreptatat catre vest, traversind continentul American si gasind aici  porumb din abundenta. Jacob Beam, care isi mutase familia catre dealurile fertile  de la frontiera mijloc-vest care ulterior a devenit Kentucky, a deschis o moara de porumb si a acceptat ca mijloc de plata o portie de cereale.

El a folosit moara ca baza de distilare a unui “whiskey de degustare” pentru familie si prieteni. Dar cum vestea despre bautura inventata de el sa s-a extins, Jacob a fost determinat sa isi transforme micul business intr-o intreprindere de anvergura, punind bazele in 1795 a ceea ce urma sa devina cea mai veche afacere de famile americana. 

                                                                                                                       

 

De unde este ?

Numele Bourbon-ul provine din provincia Bourbon din Kentucky.  Numele de Bourbon este acum o garantie recunoscuta de calitate si autencitate. 

 

In cazul lui Jim Beam,  de peste 200 de ani, descendentii lui  Jacob Beam au pastrat si onorat mostenirea de a distila "Kentucky Straight Bourbon Whiskey" in conformitate cu formula sa secreta si originala si metodele de procesare secrete. Aceasta mostenire este cea mai bine vinduta marca de Bourbon din lume.

 

Bautura si-a cistigat numele, acum familiar, in  anii 1800 cind nepotul lui Jacob, James "Jim" Beauregard Beam, a intrat in afacerea de familie. El a ajutat la elaborarea mixului de cereale care sa produca acest gust bogat, si in acelasi timp delicat care este savurat de milioane de consumatori ai zilelor noastre. 

 

Cum este?

Jim Beam Bourbon are un buchet care aminteste de gustul caramel cu nuante de vanilie, care provin din butoaiele arse. 

 

Jim Beam a ramas si in zilele noastre o afacere de familie , Booker Noe, nepotul lui James B. Beam, fiind Master Distiller Emeritus al distileriei Jim Beam .

 

Legenda procesului de fabricare al Bourbon-ului

Legenda spune ca intr-o zi whiskey ul din porumb a fost pus in butoaie care au fost arse din greseala  - dar gustul a fost atit de puternic influentat incit toata lumea a inceput sa-si arda interiorul butoaielor inainte de a le umple cu whiskey.

 

Astazi procesul a fost perfectionat pentru a se asigura un gust si o culoare consistenta pentru Jim Beam.  Procesul de invechire este afectat in mod natural de schimbarile de temperatura mari din Kentucky.  Bourbon-ul  este fortat inauntru si in afara butoiului ars  prin dilatarea si contractarea naturala din timpul verilor fierbinti si a iernilor reci.  Lemnul ars caramelizeaza si indulceste gustul whiskey-ului si deasemenea imprumuta bauturii si nuanta galben-maronie

 

Aceste schimbari de temperature dramatice permit Bourbon-ului sa se maturizeze si sa atinga punctual maxim mai repede decit Scotch whisky, care se obtine acolo unde clima este relativ constanta  De aceea, un Bourbon de cea mai buna calitate poate fi vechi de sase-opt ani.

 

Invechirea nu este singurul element cheie al gustului distins al Jim Beam Bourbon. Nu se adauga arome sau coloranti Bourbon-ului iar cind iese de la distilare este  un lichid clar ca vodca. Culoarea si gustul Jim Beam este dat de butoaiele arse de stejar in care este invechit.

 

Conform cu legea Americana din 1964, Bourbon-ul este invechit pentru o perioada de cel putin  doi ani (24 de luni), in butoaie noi de stejar arse. Jim Beam White se invecheste cel putin  4 ani iar Jim Beam Black, 8 ani.

 

Jim Beam White are culoarea galben pai, are aroma de vanilie cu note de stejar si este usor condimentat. Are un gust demi-sec, discret, cu o usoara aroma de caramel si vanilie.

 

Lansat in 1997, Jim Beam Black este invechit timp de 8 ani, folosindu-se o tehnica perfecta de producere a unei bauturi mult mai delicate si aromate decat oricare dintre whiskey-urile premium. Jim Beam Black are culoarea chihlimbarului. Aroma este data de o combinatie puternica de caramel, stejar, scortisoara si vanilie. Este sec, are gust de caramel, echilibrat, bogat parfumat.

 

Spre deosebire de bourbon, a carui aroma interactioneaza cu aceea a stejarului pe toata perioada invechirii,  Tennessee Whiskey este filtrat printr-un filtru carbonic inainte de invechire, de aceea prin comparatie bourbonul are o aroma mai puternica si mai complexa.   Pentru Tennessee Whiskey legea americana nu impune o perioada anume de invechire, si nici folosirea butoaielor noi.

 

Anul trecut  revista de specialitate  “Wine Enthusiast” a premiat Jim Beam Black, declarandu-l “Best of the Year”, laudandu-I rafinamentul.

                                                                               

Daca iti place whiskey-ul sec, cu gheata sau in mix, vei recunoaste gustul distinct al adevaratului Bourbon. Si cu fiecare inghititura vei aprecia de ce ai ales Bourbon-ul favorit al Americii, Jim Beam.

Aici gasiti o scurta istorie a brandului Jim Bean.
Data publicării: 13 Ianuarie 2005 | 12:54

10 Decembrie 2004 | 10:58

Nici in Congo nu e mai bine ca in Romania

22 Septembrie 2004 | 15:45

Nevoia de Nivea Visage, un text depresiv

12 Iulie 2004 | 11:54

Razboiul din Irak s-a vandut mai bine decat pacea (1)

23 Iunie 2004 | 12:51

De ce creativii romani nu isi fac sindicat. Deocamdata.

9 iunie 2004 | 13:45

Tipologia clientilor: partea a III-a. Clientontul si Clientoanta

31 mai 2004 | 12:15

Ad’Or 2004. Cantec de leagan sau cantec de lebada?

25 mai 2004 | 12:05

Noul val de titluri britanice: „The Face” a inchis ochii, „Blink” ii deschide mari

24 mai 2004 | 16:10

Cum ajunge consumatorul tampit… de publicitate

17 mai 2004 | 14:25

Tipologia clientilor: partea a II-a

11 mai 2004 | 8:15

Tipologia clientilor: partea I

6 mai 2004 | 9:19

Castingul, mon amour!

21 aprilie 2004 | 17:04

Lectie de colectie

21 aprilie 2004 | 16:59

Cappy de la Image Promotion

14 aprilie 2004 | 15:02

Pastele in direct

recomandă

Citeşte:

"Unde Mergem" - Primul ghid obiectiv din Romania

Coty Beauty organizeaza primul seminar dedicat artei parfumurilor

Biroscopul copywriter-ilor: saptamana 16-23 februarie

Akamai si Macromedia anunta disponibilitatea solutiei Flash Video on-demand


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server