nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Info

Piata TV si de publicitate din Romania se afla intr-o continua crestere

Central European Media Enterprises (CME), actionar majoritar PRO TV, a facut public raportul asupra evolutiei pietei televiziunilor si al publicitatii in Europa Centrala si de Est.

Raportul analizeaza al doilea trimestrul al doilea al anului in curs si indica faptul ca Romania continua sa aiba una dintre cele mai dinamice piete de televiziune si publicitate din Europa de Est. Raportul estimeaza o crestere a pietei romanesti de 15 pana la 20 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

Programul PRO TV este clasat de CME pe locul doi in topul de audienta din Romania cu o cota de piata de 16,3 la suta audienta, Acasa TV situindu-se pe locul cinci cu 6,7 la suta (in primele sase luni ale 2004). Competirorii majori ai Pro TV sint programul public de televiziune TVR 1, cu o cota de piata de 23,4 la suta, si Antena 1 cu 12,5 la suta.

Cu toate acestea, conform CME, piata de publicitate evalueaza co ta de audienta in functie de acoperirea pe retelele de cablu si, din acest punct de vedere, PRO TV este pe primul loc, iar Acasa TV pe al patrulea, cu cote de 18,6 la suta, respective 9,7 la suta.

In acelasi raport se mai arata ca Adrian Sirbu, directorul general al trustului Media Pro, a preluat in luna martie a.c. controlul asupra companiei Rootland Trading Limited, companie implicata in actionariatul trustului Media Pro si detinuta anterior de Ion Tiriac.

La 29 martie 2004, CME a achizitionat un pachet suplimentar de actiuni de 14 la suta in Media Pro International (MPI) si Pro TV de la Rootland Trading Limited, actionariatul CME in ambele companii crescind de la 66 la suta la 80 la suta. CME are astfel dreptul la o cota de 80 la suta din profitul celor doua companii precum si 80 la suta din puterea de decizie. Tranzactia a fost efectuata in schimbul sumei de 20,3 milioane de dolari, calculatea pe baza evaluarii profitului ulterior al celor doua programe. Motive le tranzactiei constau intr-o serie de imprumuturi solicitate de la companiile controlate de Adrian Sarbu, care a garantat personal pentru returnare (Inter-Media SRL: 1,8 milioane de dolari si compania Media Pro Pictures: 1,6 milioane de doalri).

Desi CME detine puterea de decizie in programele MPI si Pro TV, din cauza anumitor considerente financiare si corporatiste, votul lui Adrian Sarbu este necesar pentru luarea unei decizii.

CME a mai alocat pentru Romania 3,7 milioane de dolari pentru licentele de emisie, 5,5 milioane pentru marca si 2 milioane de dolari pentru relatiile cu clientii.

In urma achizitiei de actiuni in cele doua programe, precum si pentru a se supune legislatiei impuse Consiliul National al Audiovizualului, CME a vindut la 29 martie 2004 24 la suta din actiunile detinute in compania de radio Media Pro, procentul de actiuni ramase pentru CME fiind de 20 la suta. Procentul de 24 la suta din actiunile in Media Pro a fost cumparat de la CME de Adrian Sirbu in schmbul sumei de 40.000 de dolari.

Veniturile nete pentru lunile aprilie- iunie 2004 pentru programele PRO TV, PRO Cinema, Acasa, PRO TV International si PRO FM au crescut cu 36 la suta fata de aceeasi perioada a anului 2003, ajungind acum la peste 18 milioane de dolari. Pentru perioada ianuarie-iunie, au crescut cu 43 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungind la peste 32 de milioane de dolari. Aproximativ 30 la suta din aceasta crestere se datoreaza cresterii preturilor si noilor clientI de publicitate.

In ceea ce priveste achizitia programelor, CME a investit 11 milioane de dolari in Romania, suma ce a crescut fata de perioadele anterioare datorita faptului ca posturile au incheiat contracte cu furnizorii de programe pe termene mai lungi.

Costurile si cheltuielile de operare pentru statiile detinute de CME in Romania in perioada aprilie-iunie 2004 se ridica la peste 11 milioane de dolari, cu 27 la suta mai mult decit in al doilea trimestru 2003, crestere datorata unor investitii suplimentare in productia domestica si lansarii noului program Pro Cinema. Pentru perioada ianuarie-iunie 2004, cheltuielile statiilor romanesti au fost cu 26 la suta mai mari decit in perioada precedenta, ajungind la peste 20 de milioane de dolari.

La nivelul cheltuielilor administrative, programele CME din Romania au inregistrat o scadere de 18 la suta datorita renegocierii in 2003 a tarifelor de transmisie prin satelit, care au scazut cu 0,2 milioane de dolari fata de 2003, precum si datorita amortizarii unor datorii mai vechi. Cheltuielile administrative pentru perioada aprilie-iunie 2004 sint de peste 1,5 milioane de dolari, iar pentru perioada ianuarie-iunie 2004, de 3 milioane de dolari.

CME a inregistrat in 2004 o scadere a lichiditatilor de la 192,2 milioane de dolari la 31 decembrie 2003, la 165,3 de milioane de dolari la 30 iunie 2004. Unul dintre motivele mentionate pentru aceasta scadere es te alocarea unei sume de 16,9 milioane de dolari pentru statiile CME din Romania.

Data publicării: 14 Septembrie 2004 | 14:32
tipăreşterecomandă

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server