nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Extra

Lansarea primului autobuz de transport interurban realizat in Romania din fonduri exclusiv private

S.C. El Car Igescu SNC prezinta public primul autobuz de transport interurban realizat in Romania dupa un concept propriu si din fonduri private, miercuri 26.01.2005 orele 18.00, la Sala de Protocol a Regiei Autonome de Transport Bucuresti din Strada Doctor Grazovici nr.2-4 (in incinta URAC).

La eveniment si-au anuntat participarea Primarul General Interimar al Capitalei, Gheorghe Razvan Murgeanu, Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, Ambasadorul Statului Chile la Bucuresti, E.S. Manuel Hinojosa Munoz, Presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, George Cojocaru, membrii comisiilor de economie si industrie din cele doua camere ale Parlamentului Romaniei, reprezentanti ai transportatorilor publici, personalitati din domeniu, directori ai companiilor de leasing, jurnalisti.

 

Denumit IGERO, autobuzul realizat de catre Dorian Igescu respecta toate standardele ecologice si de siguranta transportului public impuse de catre Uniunea Europeana. Are 31 de scaune dotate cu centuri de siguranta, frane WABCO, ABS, aer conditionat, iluminare interioara individuala, compartiment de bagaje, podea inclinata, motor ecologic. Consumul estimat al motorului este de aproximativ 15 litri de motorina la 100 de kilometri, aproape jumatate din consumul unui autobuz din aceiasi clasa importat. IGERO este un autobuz cu caroserie autopurtanta care foloseste puntea produsa de Roman SA Brasov si motor Cummins.Autobuzul destinat transportului interurban poate fi foarte usor produs pentru transportul urban prin simpla coborare a podelei.Deasemenea, exista posibilitatea echiparii cu motoare ecologice GPL in conformitate cu normele de transport urban impuse in tarile Uniunii Europene. Investitia personala a lui Dorian Igescu pentru realizarea prototipului se ridica la peste 100.000 de euro, insa la o productie de serie pretul unui autobuz este estimat la aproximativ 65.000 de euro, cu 30% mai ieftin decat cele din import. IGERO a trecut cu bine testele Registrului Auto Roman, fiind inscris in circulatie cu numarul B04YGE.

 

Dorian Igescu, realizatorul lui IGERO, a fost seful promotiei 1978 al Facultatii de Transporturi, Sectia Automobile. Detine 5 brevete de inventator in domeniul auto, fiind primul realizator al unei masini romanesti de Formula 3 EASTER cu caroserie din fibra de sticla. Dupa mai multe tentative de a implementa in Romania proiecte ambitioase in domeniul transportului public, in anul 2000 a plecat in Chile unde a ocupat timp de trei ani postul de Director tehnic al celei mai mari fabrici de profil din regiune, Metalpar. Cu banii adunati in aceasta perioada s-a intors in Romania si a construit in garajul propriu autobuzul IGERO.

 

Interesul starnit de posibila lansare in fabricatie a autobuzului IGERO in Romania este datorat faptului ca se vor crea 500 de locuri de munca directe si vor fi antrenate peste 2000 de locuri de munca din industria orizontala. Din acest motiv exista mai multe propuneri venite din partea detinatorilor romani de linii de fabricatie auto pentru a produce IGERO, lucru care ar relansa atat respectivele uzine cat si sectorul de industrie specific. Deasemenea, o companie din Israel s-a aratat interesata sa finanteze si chiar sa preia producerea autobuzului romanesc. In vederea alinierii la normele Uniunii Europene, Romania va trebui sa inlocuiasca aproape in intregime parcul auto actual, urmand sa fie inlocuite aproximativ 7000 de autobuze in urmatorii 3 ani.

Data publicării: 26 Ianuarie 2005 | 12:14
tipăreşterecomandă

Citeşte:

Nicolau pleaca de la TVR

Akamai si Macromedia anunta disponibilitatea solutiei Flash Video on-demand

Romexterra Bank lanseaza alte doua carduri VISA

Biroscopul copywriter-ilor: saptamana 16-23 februarie

Online advertising


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server