nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Dpdv

Cititorii lor sunt mai destepti, dar redactorul rubricii de publicitate, nu prea!

In cadrul rubricii despre publicitate dintr-un numar recent al Academiei Catavencu, agentia noastra, "Cohn & Jansen", este acuzata de plagiat in termeni foarte duri.

 

Este vorba de doua reclame de presa realizate de noi pentru Honda, in care prezentarea unor imagini cu drumuri face obiectul unei comparatii cu alte doua reclame pentru Kawasaki, din Brazilia. In lumea publicitatii, simpla imagine a unui drum ca singura asemanare intre lucrarile noastre si cele cu care este facuta comparatia nu poate fi suportul unei acuzatii de plagiat. Drumul – in comunicarea pentru masini, motociclete, cauciucuri sau produse de intretinere pentru masini – este cel mai uzitat vizual. In schimb, textul reclamei poate face diferenta intre o idee si alta. In acelasi sens, doua reclame la sampon care au ca vizual femei cu parul lung nu sunt neaparat copiate una dupa alta. Textul reclamelor noastre nici macar nu se refera la drum, ca in cazul reclamelor Kawasaki, ci la un apus de soare si o linie de orizont.

 

Din pacate, dimensiunea pozelor prezentate in Academia Catavencu face ca textul sa fie ilizibil; de aceea il reproducem noi pentru facilita cititorilor o intelegere obiectiva a situatiei. Titlurile reclamelor Honda sunt: pentru imaginea cu apusul de soare,  "Daca accelerezi putin, reusesti sa treci pe sub el", iar cel al imaginii cu linia orizontului, "Linia de sosire". Textele reclamelor Kawasaki sunt urmatoarele: pentru prima imagine, "100 km Dr. Robert Goldsmith, 380 km Robert Goldsmith, 900 km Robert, 1545 km Bob", iar pentru a doua imagine, "20 km Missing your family (Ti-e dor de familie), 160 km Missing your friends (Ti-e dor de prieteni), 458 km Missing your dog (Ti-e dor de caine), 1879 km New family, new friends, new dog (O noua familie, noi prieteni, un nou caine)."

 

Noi chiar nu gasim nici o asemanare intre cele doua concepte, iar daca simpla imagine a unui drum le trezeste  suspiciuni celor de la Catavencu, recomandarea noastra este sa studieze, de pilda, folosirea "cerului senin" in reclamele pentru liniile aeriene, s-ar putea sa descopere multe faradelegi din prisma modului in care inteleg dumnealor publicitatea.

 

De asemenea, modul in care este scris articolul poate lasa impresia – pentru un cititor care nu este tocmai la curent cu stirile din publicitate, dar lectureaza rubrica cu pricina – ca agentia noastra a luat premiu la Festivalul Ad'Or tocmai cu lucrarile mentionate. Tinem sa precizam, pentru informarea corecta a celor interesati, ca premiul obtinut de agentia Cohn & Jansen la Ad'Or este, intr-adevar, pentru brand-ul Honda, insa cu o alta lucrare - “Prima dragoste” (“First love”).

 

Interpretez ceea ce a aparut in Academia Catavencu drept o gafa care, sigur, imi aduce prejudicii. Dar foarte importanta este intrebarea “Cine sunt oamenii care comenteaza campanii de publicitate in Romania?”.

Presa in general este un caine de paza al societatii. In mod particular, jurnalistii sau criticii de publicitate au acelasi rol atunci cand vorbim despre meseria mea.

Este important ca noi sa acceptam a fi criticati si sa cautam a fi laudati. Este aproape interesul nostru sa existe oameni a caror parere sa creeze standarde.

Insa imi este greu sa accept din partea unor anonimi pareri nejustificate, afirmatii neacoperite, superficialitate.

 

Andrei Cohn

Director de creatie Cohn & Jansen

 

P.S. Pentru a-l convinge pe jurnalistul in cauza de justetea argumentelor noastre referitoare la recurenta unui anumit vizual intr-o categorie oarecare, il rugam sa consulte aceeasi arhiva pe care a mentionat-o in articol: www.luerzersarchive.com.

Data publicării: 21 Septembrie 2004 | 09:58
tipăreşterecomandă

Citeşte:

Romexterra Bank lanseaza alte doua carduri VISA

Zapp Share Free, din nou pe catwalk

CARIOCA intra pe piata productiei vizuale de advertising

Symantec a primit un nou patent pentru Key Information Security Technology


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server