nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Tendinţe

Printuri cu proletari pentru electricitatea americana

Dupa ce Guvernul va termina cu privatizarea electricitatii romanesti, aceasta va intra pe mainile publicitarilor. Doua noi campanii americane din acest domeniu arata o trecere, aproape consensuala, de la semnul abstract la personalizarea ofertei.

Analistii americani sesizeaza ca, desi aflate la distanta de 1.700 km, agentiile Tierney Communications din Philadelphia si McClain Finlon din Denver au creat concepte foarte asemanatoare pentru clienti aproape diferiti. Ambele campanii i-au adus pe muncitorii companiilor-client in fata aparatului de fotografiat, pentru ad-uri care sa personalizeze serviciile de livrare si mentenanta a energiei electrice.

 

Campania agentiei Tierney pentru compania de electricitate ComEd din Chicago si pentru  distribuitorul de energie din Philadelphia, subsidiare ale companiei Excelon, arata chipuri proletare batute de ploaie si arse de caldura sau ger. Unul dintre ad-uri expune o figura inrosita, cu o barba acoperita de chiciura - pentru asta, fotograful a supraincalzit studioul. Textul zice: "Promit sa muncesc in frigul de afara pentru ca voi sa puteti sta inauntru la caldura." "Campania a fost gandita sa aduca o fata umana companiei, sa o transforme dintr-un logo pe un camion intr-o persoana care ajuta alta persoana", a explicat directorul de creatie al Tierney. "Au loc furtuni si caderi de tensiune. Se intampla nenorociri. Ideea este ca anuntul  ar trebui sa usureze sentimentul ca esti abandonat cand cade curentul."

 

In contrast cu hiper-realismul prim-planurilor propuse de agentia Tierney, ad-urile agentiei McClain Finlon sunt mai calde si dulci. Printurile alb-negru pentru Xcel Energy arata muncitori si manageri in mediul lor de activitate - la inceput s-au dorit tot cadre apropiate, dar testele au aratat ca portretele in mediul de lucru vor prinde mai bine. Iar textul subliniaza contributia lucratorilor la bunul mers al companiei, ca si al comunitatii.

Ad-urile agentiei McClain Finlon pentru Xcel energy au aparut in presa din statele centrale si sudice, in timp ce printurile agentiei Tierney Communications pentru Exelon au acoperit regiunile Chicago si Philadelphia.

 

Creative Credits

Foto 1. Client: Exelon, Chicago
Agency: Tierney Communications
Creative Director: Kelly Simmons
Art Director: Glenn Stevens
Photographer: Christian Weber

Foto 2. Client: Xcel Energy
Agency: McClain Finlon Advertising
Creative Director: Jeff Martin
Art Director: Vince Cook
Photographer: Andy Anderson

Data publicării: 02 Noiembrie 2004 | 14:32
tipăreşterecomandă

Citeşte:


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server