nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Info

Activistii francezi sunt porniti sa schimbe fata publicitatii

O adevarata “armata” de parizieni au declarat razboi reclamelor. Ei pretind ca reclamele marilor companii sunt o invazie a spatiului public. Sute de tineri, care au adoptat pseudonimul de Robert Jhonson au pornit cu sparyurile grafitti si au desfigurat personajele din reclame.

“Advertisingul duce la agresivitate” a racnit unul dintre Jhonson-i, inainte de a o rupe la fuga urcandu-se in primul metrou si varandu-si in acelasi timp markerul in buzunar. Potrivit site-ului taipeitimes.com, adevarata problema este ca Jhonson nu este doar un tanar care s-a plictisit si nu mai are ce face pe acasa. El si alte sute asemeni lui, care folosesc acelasi pseudonim, au declarat razboi “tiraniei reclamelor” si au trecut la arme: markere si tuburi de spray grafitti. 

 

Reteaua metroului din Paris este principalul camp de “bataie”. Activistii au “pocit” sute de postere advertoriale provocand pierderi de aproape 1 milion de euro autoritatilor in urma proceselor, care nu au intarzaiat sa apara. “Nu suntem teroristi si nici vandali insa, in prezent, nu exista o modalitate legala de a raspunde agresiunii publicitare la care suntem supusi”, a declarat Alexandre Baret (34 de ani), unul dintre cei 62 de activisti care au fost dati in judecata pentru pagubele provocate.

 

“Ma simt ca si cum as fi fost rapit si tinut ostatec de publicitate, iar acesta este singurul mod in care ma pot face auzit”. Metrobus, parte a Grupului Publicis ce administreaza spatiile publicitare din transportul in comun parizian, si operatorul metroului, RATP, sunt determinati sa opreasca miscarea si au dat in judecata activistii pretinzand plata unor pagube in valoare de 1 milion de euro.

 

Ieri 9 martie a avut loc o prima audiere iar avocatii oficialitatilor spun ca nu poate fi vorba despre un protest politic, manifestarile nefiind altceva decat un act de pur vandalism. 

Data publicării: martie 2004
tipăreşterecomandă

Citeşte:

Romexterra Bank lanseaza alte doua carduri VISA

Nestlé, liderul pietei de napolitane, îsi dezvolta portofoliul Joe Crunch cu doua noi produse

Biroscopul copywriter-ilor: saptamana 16-23 februarie

Schering AG inventeaza contraceptivul starii de bine


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server