nu-i aşa că te preocupă imaginea?

Info

Lovitura sub centura publicitatii la tutun

In eforturile sale de aliniere la standardele si cerintele europene Guvernul Romaniei aplica o lovitura puternica producatorilor de tutun, si companiilor care beneficiaza de pe urma timpilor si spatiului de publicitate pe care marii producatori de tutun contracteaza.

Pe langa principalii jucatori de pe piata tigaretelor urmatorii perdanti sunt televiziunile, ziarele si agentiile de publicitate care fac bani din tutun si reclama la tutun.


Reprezentantii Ministerului Sanatatii au pregatit un proiect de lege ce va interzice, incepand cu data de 30 iulie 2005, orice fel de publicitate la produsele din tutun si sponsorizarea in favoarea acestora in cadrul evenimentelor culturale, sportive sau sociale. Potrivit proiectului de lege, se va interzice publicitatea produselor din tutun in presa scrisa si alte materiale tiparite, in cadrul programelor de radiodifuziune si in cinematografe. De asemenea, nu au scapat de viitoarele restrictii nici panourile publicitare si nici serviciile publice de informare.


In plus, va fi interzisa publicitatea la produsele din tutun prin obiecte inscriptionate cu marcile produselor din tutun sau care imita produsele din tutun, prin acordarea unor avantaje financiare, obiecte cu titlu gratuit sau participarea la evenimente de tip concurs promotionale, jocuri. Publicitatea pentru aceasta categorie de produse va fi permisa numai in publicatii destinate profesionistilor din domeniul industriei tutunului sau in publicatii dintr-un alt stat care nu aplica prevederile comunitare in domeniu.


Producatorii de tigari din Romania nu sunt foarte convinsi ca intrarea in vigoare a proiectului de lege referitor la interzicerea reclamelor la tutun va duce si la reducerea numarului fumatorilor din tara, asa cum au mentionat initiatorii actului normativ. „Studiile realizate in statele unde reclama la tutun este interzisa de mai mult timp au aratat faptul ca reducerea numarului de fumatori a fost nesemnificativa“, ne-a declarat Adrian Popa, corporate affairs director in cadrul British American Tobacco. „Din experienta celorlalte state care au adoptat deja aceasta norma a Uniunii Europene, a reiesit ca numarul fumatorilor a ramas acelasi sau chiar a crescut“, ne-a declarat Gilda Lazar, corporate afairs director in cadrul JTI Romania.


Totodata, reprezentantii companiilor producatoare de tigari sunt de parere ca implementarea directivelor europene in cazul industriei de tutun din Romania nu sunt justificate in momentul de fata. Aceasta in conditiile in care normele sunt obligatorii numai in momentul aderarii tarii noastre la Uniunea Europeana. Mai mult, alte state care au aderat deja au obtinut de la Comunitatea Europeana perioade de tranzitie pentru aplicarea directivelor comunitare in domeniu.

Data publicării: 30 Iulie 2004 | 10:05
tipăreşterecomandă

Citeşte:

Banca UniCredit Romania premiata pentru responsabilitatea sociala la Gala Excelentei in Relatii Publice

In Europa, Reebok RBK se poarta cu picioare lungi

Cei de la Nike nu se pricep la chineza

Imagoo va prezinta primul calendar pe 2005


Copyright © 2004 Imagoo. Toate drepturile rezervate.

Powered by Avandor Content Server